Veelgestelde vragen

Hier kun je veelgestelde vragen vinden over het park. Kun je nog steeds geen antwoord vinden op je vraag stuur dan een mailtje naar [email protected]

Tickets en reserveringen

Kan ik mijn ticket omruilen voor een andere dag?

Nee, helaas. Het is niet mogelijk om een ticket om te ruilen voor een andere dag. Kijk bij het bestellen van je tickets of je alles goed hebt ingevuld en de juiste datum hebt geselecteerd.

Kan ik telefonisch, bij de kassa of via e-mail tickets reserveren?

Tickets kunnen alleen via onze website gereserveerd worden. Helaas is het niet mogelijk om tickets telefonisch of via e-mail te reserveren. De kassa’s bij de ingang van het park zijn gesloten om drukte te voorkomen. Bestel je tickets daarom makkelijk en snel op onze website. Bij voorkeur print je de tickets alvast thuis uit. Wanneer dit niet mogelijk is zorg er dan voor dat de tickets duidelijk zichtbaar op je smartphone staan voordat je naar het park komt.

Ik heb een kortingsbon? Kan ik die nog gebruiken?

Alle bezoekers kopen voorafgaand online hun entreebewijs op datum. Om controle te houden over het aantal bezoekers is het alleen mogelijk om kaarten te kopen via onze website. Helaas is het niet mogelijk om een kortingsbon te gebruiken m.u.v. abonnement houders van Diergaarde Blijdorp. Mail voor een reservering naar [email protected]

Kan ik spontaan naar het park komen en een kaartje aan de kassa kopen?

Nee. Alle bezoekers van Deltapark Neeltje Jans moeten vooraf online hun entreebewijs op datum kopen. Dit kan niet aan de kassa. De kassa’s zijn gesloten.

Moet ik online tickets uitprinten?

Wanneer je de mogelijkheid hebt om je tickets te printen heeft dit onze voorkeur. Dit om drukte bij de controle te voorkomen. Wanneer dit niet mogelijk is zorg er dan voor dat de tickets duidelijk zichtbaar op je smartphone staan voordat je naar het park komt zodat we deze snel en veilig kunnen scannen.

Heb ik een ticket nodig voor een kind jonger dan 3 jaar?

Nee, dat is niet nodig. Kinderen van 0-2 jaar zijn gratis.

Maatregelen

Heb ik de corona check app nodig om het park te bezoeken?

Vanaf 25 februari vervalt het coronatoegangsbewijs en het dragen van een mondkapje. Uiteraard bent u vrij om dit wel te dragen. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid.

Welke maatregelen hebben jullie getroffen?

Om je bezoek veilig en verantwoord te laten verlopen houden we zelf voor- als achter de schermen een aantal maatregelen in stand.

  • We zorgen voor voldoende ruimte. Denk hierbij aan extra ruimte in onze filmzalen, tribunes en wandelpaden.
  • We zorgen voor  hygiëne maatregelen.
  • We doen ook een beroep op uw eigen verantwoordelijkheid. Blijf thuis wanneer u klachten heeft en was uw handen regelmatig.
Kan ik mijn handen ergens desinfecteren?

Ja dat kan. Bij de ingang van het park, het restaurant “Deltaplaza”, bij alle toiletgebouwen, zijn desinfectiemiddelen beschikbaar om je handen te schoon te maken.

Wordt er extra schoongemaakt?

Zeker! Toiletten worden met grote regelmaat gereinigd en medewerkers reinigen met regelmaat de handcontactpunten op het park.

Kan ik met contant geld betalen?

Ja, dat is mogelijk. Bij voorkeur betaalt u contactloos met pin of mobiele telefoon.

Is een mondkapje verplicht?

Het gebruik van mondkapjes is vanaf 18 februari niet meer verplicht. Het staat u uiteraard vrij om wel een mondkapje te dragen.

Wat verwachten we van jou?

Neem de algemene basisregels van het RIVM zo veel mogelijk in acht. Was regelmatig je handen, hoest en nies in de binnenkant van je elleboog, houd voldoende afstand van anderen.

 

Vragen over het park

Kan ik een ticket kopen om alleen de stormvloedkering of het aquarium te bezoeken?

Nee, dat kan niet. Je koopt een kaartje voor het hele park. Een bezoek aan de stormvloedkering, rondvaart of het aquarium gebouw is alleen mogelijk wanneer je een geldig entreebewijs hebt.

Moet ik reserveren voor de rondvaart over de Oosterschelde?

Vooraf reserveren voor de rondvaart is niet mogelijk. Per dag worden er meerdere vaarten aangeboden. Bij binnenkomst wordt u ingeschreven op een van de afvaarttijden. Wanneer er geen afvaart mogelijk is vanwege bijvoorbeeld weersomstandigheden of technisch mankement is restitutie helaas niet mogelijk.

 

 

Mag ik een huisdier in het park mee naar binnen nemen?

In verband met de veiligheid van je eigen huisdier en de dieren op het park is het helaas niet toegestaan om deze mee te nemen in het park. Wij beschikken ook niet over een opvang. Hulphonden worden na overleg toegelaten. Neem hierover contact op via [email protected]

 

Is het park goed rolstoeltoegankelijk?

Het grootste gedeelte van het park is goed toegankelijk met een rolstoel. Er zijn echter een paar locaties waar je niet kunt komen met een rolstoel. Een gedeelte van de stormvloedkering is niet toegankelijk aangezien hier een trap is en geen lift. Tijdens de bouw van de stormvloedkering is geen rekening gehouden met mogelijke bezoekers aan dit gedeelte. Het eerste gedeelte van de stormvloedkering kun je wel gewoon bezoeken hier is een toegang voor rolstoelgebruikers.

Verder is het niet mogelijk om de walvisexpositie te bezoeken in een rolstoel aangezien dit gebouw bestaat uit ongelijke vloerdelen en een verdieping zonder lift. Alle overige locaties en bezienswaardigheden zoals de zeeleeuwenvoorstelling, aquariumgebouw en rondvaart zijn goed te bezoeken met een rolstoel. Een aandachtspunt is de doorgang van de deur op de rondvaartboot. De doorgang van de deur is 78 cm breed.

Kan ik een kluisje huren?

Op het park zijn kluisjes te huur. De kluisjes kun je alleen activeren en betalen met je pinpas. De kosten voor het huren van een kluisje zijn € 3,- per dag.  Je kunt de kluisjes vinden bij de ingang van het hoofdgebouw Deltaplaza.

Is het restaurant open?

Ja, het restaurant is open vanaf de opening van het park. De (warme)keuken sluit een half uur voorafgaand aan de sluiting van het park.

Veel gestelde vragen

Deel Neeltje Jans
met je vrienden!

Volgende show: 13:30 uur - Dolfijnenshow
Op dit moment: Actueel weerbeeld als pictogram 22 °C